2014. augusztus 25., hétfő

Házi készítésű főzött és só-liszt gyurma

Egy kreatív ajándék szülinapra,névnapra vagy bár mire.:)

Főzött gyurma

Eredeti recept:
  • 25 dkg liszt
  • 2 evőkanál só
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 kávéskanál citromsav vagy borkősav (hogy ne penészedjen meg)
  • 3 dl víz

Az én receptem:
  • 25dkg liszt
  • 2 evőkanál só
  • 3-3,5 evőkanál olaj
  • Én 3 evőkanál facsart citrom levet raktam bele
  • és 3-3,5 dl víz
  • lábas,tál (valami edény amiben tudsz főzni)
De az én átalakított receptem jobb lett mint vártam :)
A vizet elkezded forralni és hozzáadod az összes hozzávalót (valamit az ételfestéket). Ha egybeálltak a hozzávalók nagyon nehéz lesz kevergetni ezért ha gondolod kérj segítséget az elkészítéshez (de ne azét akinek lesz:) majd hagyd hűlni tállal együtt belerakhatod hideg vízbe is hogy gyorsabban hűljön de NE érje víz a gyurmát .
de figyelmeztetek mindenkit iszonyatosan büdös.......főzés közben....utána nem lehet érezni csak ha közelről megszagolod.


Pl.: csinálhatsz belőle medált (nyomhatsz bele csipkét vagy formákat


 

Só-liszt gyurma

 A só-liszt gyurmához kell
  • 20 dkg finomliszt
  • 20 dkg durvább só
  • 125 ml víz
  • 2 evőkanál étolaj (vagy 1 evőkanál ricinusolaj 
  • egy tál
  • (ételfesték)
 Pl.: "váza" dísz váza mert ez jobban szárad a levegőn mint a főzött gyurma.

Ha kihűlt rakjátok dobozba hogy ne száradjon ki vagy penészesedjen meg.
Remélem tetszik, és megcsináljátok :)

 #Petra:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése